Sligro: Onderliggende trends verbeteren

De omzet bij Sligro Food Group in Q1-25 is iets afgenomen maar positief op onderliggende trends.
De omzet in Q1-25 lag 2% onder de consensus wat voornamelijk toe te schrijven is aan de impact van technische details, zoals een laat Pasen en het ontbreken van de 29ste februari dit jaar.
Met uitzondering van tabak daalde de omzet met 3% tot 574 miljoen euro, een aantal procenten onder de consensus.
Zoals verwacht geeft SFG geen vooruitzichten voor het hele jaar. Desondanks gaf het aan dat het in Nederland de eerste tekenen van herstel ziet en dat het met vertrouwen uitkijkt naar het tweede kwartaal.
In België staat de markt nog steeds onder druk, maar de integratie is nu voltooid en de operaties zijn stabiel en verlopen vlot. Dat maakt de onboarding van nieuwe klanten mogelijk.
Dit in combinatie met een groeiende klantenwaardering zou geleidelijk aan tot uiting moeten komen in de Belgische omzetcijfers.
In onderstaande link vind je een uitgebreide analyse opgesteld door de analisten van DeGroof Petercam.