Omzet Snap daalt

Snap, de eigenaar van Snapchat en het eerste grote sociale mediaplatform dat dit kwartaal zijn resultaten publiceert, heeft in het tweede kwartaal minder omzet geboekt, maar nog wel iets meer dan analisten hadden voorzien.
De omzet daalde met 4 procent tot 1,1 miljard dollar, meldde het bedrijf. In het eerste kwartaal daalde de omzet ook al met 7 procent.
Snap is bezig zijn reclameplatform om te bouwen, nu veel sociale media moeite hebben om reclamegelden binnen te halen doordat bedrijven daar minder geld aan willen uitgeven.
Het nettoverlies van 377 miljoen dollar was ruim 10 procent lager dan een jaar eerder, wat ook beter was dan de analistenverwachtingen.
Er zijn ook tekenen van verbetering, meldde het bedrijf, in de pogingen om het adverteerplatform te versterken en de betrokkenheid van gebruikers te vergroten. Zo waren er een recordaantal adverteerders actief in het tweede kwartaal. het aantal dagelijks actieve gebruikers steeg ook met 14 procent tot 397 miljoen.