Lotus Bakeries kondigt strategische samenwerking met Mondelēz aan

(ABM FN) Mondelēz International en Lotus Bakeries hebben een strategisch partnerschap aangekondigd om het Lotus Biscoff koekjesmerk te commercialiseren en te laten groeien in India. Dit meldde Lotus donderdagochtend in een persbericht.
Binnen deze samenwerking zal Mondelēz zijn uitgebreide distributienetwerk en lokale aanwezigheid benutten om Biscoff koekjes in India te produceren, op de markt te brengen en te verkopen.
Naast de groei van Biscoff in India, zullen Mondelēz en Lotus Bakeries samenwerken om ‘co-branded’ chocoladeproducten te ontwikkelen en op de markt te brengen in andere regio’s. Doel is om de “unieke, gekarameliseerde en knapperige Biscoff smaak en textuur” te combineren met Mondelēz’s bekende chocolademerken zoals Cadbury en Milka in Europa, maar met de optie om dit wereldwijd uit te breiden.
De eerste co-branded producten worden verwacht begin 2025, met Cadbury en Biscoff in het Verenigd Koninkrijk, en Milka en Biscoff in Europa.
Financiële details werden donderdag niet gemeld.