Opnieuw winst voor Spotify

Spotify heeft voor het derde kwartaal op rij winst geboekt en stevent af op het eerste winstgevende boekjaar. Dat meldde het muziekstreamingbedrijf dinsdag.
Na jaren van snelle abonneegroei en pogingen om uit te breiden naar andere segmenten dan muziek zoals podcasts en audioboeken, focust Spotify nu op kostenbeheersing en winst.
De derdekwartaalwinst was 300 miljoen euro, tegen 65 miljoen euro een jaar eerder. Per aandeel was de winst van 1,45 euro wel lager dan de 1,69 euro die analisten gemiddeld hadden voorspeld volgens FactSet.
Het aandeel steeg nabeurs met 8 procent in reactie op de resultaten.
Het aantal maandelijkse gebruikers steeg met 11 procent tot 640 miljoen, net boven de verwachting die het bedrijf had afgegeven. Eerder daalde het aantal maar na enige uitgaven aan marketing herstelde dit.
De omzet steeg met 19 procent tot 3,99 miljard euro, conform de outlook.
De brutomarge van 31,1 procent was beter dan verwacht. Het doel voor de periode 2025 tot en met 2027 is 30 procent.
De gemiddelde omzet per gebruiker voor abonnees steeg met 9 procent tot 4,71 euro, mede dankzij prijsverhogingen.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.