Havas maakt beursdebuut in Amsterdam

Havas, onderdeel van Vivendi, beleeft maandag zijn beursdebuut op het Damrak.
Vivendi bracht Havas, een internationaal opererend marketingbureau, naar het Damrak.
Dit jaar zal de omzet van Havas autonoom met 0 tot 1 procent krimpen, maar in 2025 rekent Vivendi op een meer dan 2 procent groei. Volgend jaar wordt verder gerekend op een aangepaste EBIT-marge van 12,5 tot 13,5 procent.
Havas liet al weten aandeelhouders te willen belonen met een dividend. In 2025 wil het bedrijf circa 40 procent van de nettowinst uitkeren die in 2024 wordt geboekt.
Tegelijk met de afsplitsing van Havas, meldde Vivendi ook dat het Canal+ en Louis Hachette Group wil afsplitsen. Canal+, dat betaalde televisie aanbiedt, krijgt ook op 16 december een notering aan de Londense beurs, is de bedoeling, en uitgever Louis Hachette Group wordt genoteerd in Parijs.
Door al deze onderdelen af te splitsen, denkt Vivendi de conglomeraatskorting uit het aandeel te krijgen.
Vivendi zelf blijft genoteerd aan de beurs van Parijs. Samen met de familie Bolloré is Vivendi een belangrijke aandeelhouder van Universal Music Group, dat sinds 2021 in Amsterdam genoteerd is.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.