Minder winst voor Starbucks

Starbucks heeft in het afgelopen kwartaal de inkomsten uit zijn koffiebars verder zien dalen, maar de Amerikaanse caféketen zei veelbelovende signalen te zien na reorganisaties.
De winst van het bedrijf uit Seattle daalde met 23 procent, door investeringen in het upgraden van zijn koffietentjes en andere inspanningen om klanten te trekken. De vergelijkbare omzet daalde met 4 procent en daalde daarmee voor het vierde kwartaal op rij.
De winst en omzet waren beide boven verwachting, volgens de analistenconsensus van FactSet. Het aandeel steeg dinsdag nabeurs 4 procent.
In de Amerikaanse café’s daalden de vergelijkbare omzet en het aantal transacties minder sterk dan een kwartaal eerder.
Volgens CEO Brian Niccol is er na één kwartaal al een positieve respons op de Back to Starbucks-campagne. de koffieketen stelde Niccol vijf maanden geleden aan om de groei weer aan te wakkeren.
Koffie is veel duurder geworden en Starbucks beloofde vorig jaar om de prijzen niet te verhogen, om klanten die de inflatie moe zijn terug te winnen.
De omzet bedroeg 9,4 miljard dollar in het afgelopen kwartaal, dat op 29 december eindigde. Dat was vrijwel gelijk aan een jaar eerder. De winst per aandeel van 0,69 dollar was ook hoger dan de analistenconsensus.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.