Hogere omzet Greenyard in eerste negen maanden

(ABM FN) Greenyard heeft in de afgelopen drie kwartalen meer omzet geboekt. Dit bleek uit cijfers die de onderneming uit Sint-Katelijne-Waver dinsdag publiceerde.
“We zijn tevreden met de verdere groei van onze netto-omzet, ondanks de toegenomen concurrentiedruk in de voedingsindustrie”, zei CEO Francis Kint in een toelichting.
Greenyard heeft in de eerste negen maanden, de periode die eindigde op 31 december, de vergelijkbare netto-omzet met 5,6 procent zien stijgen. De omzet kwam zo uit op 3,95 miljard euro, vergeleken met 3,74 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.
Deze stijging was te danken aan hogere volumes, die met 3,4 procent stegen. De prijzen stegen daarnaast met 1,4 procent.
Inde divisie Fresh steeg de vergelijkbare netto-omzet met 6,4 procent tot 3,21 miljard euro.
Het effect van de inflatie werd getemperd door het sterke concurrentielandschap op de Duitse markt in bepaalde productcategorieën, verklaarde Greenyard.
In het segment Long Fresh steeg de netto-omzet op vergelijkbare basis met 2,3 procent tot 741 miljoen euro. Deze stijging was te danken aan de aanhoudende impact van de prijsstijgingen van vorig jaar. Die werden gedeeltelijk gecompenseerd door een volumedaling van 4,9 procent, voornamelijk in de conservenindustrie.
Greenyard bevestigde dinsdag de ambities om tegen maart 2026 5,40 miljard aan omzet en 200 miljoen tot 210 miljoen euro aan aangepaste EBITDA te realiseren.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.