Lagere omzet Unifiedpost

(ABM FN) Unifiedpost heeft 2024 met een lagere omzet
afgesloten. Zo maakte het bedrijf donderdagmorgen bekend.
Ten opzichte van 2023 daalde de omzet met 10,5 procent
tot 84,3 miljoen euro.
“2024 was voor Unifiedpost een jaar van strategische
heroriëntatie en verbetering van de balans”, zo stelde CEO Nicolas
de Beco. Strategische partnerschappen leverden volgens hem in het voorbije
jaar waardecreatie op in belangrijke markten.
Zowel de abonnements- als de transactie-inkomsten
groeide gestaag met respectievelijk 8,2 procent en 9,3 procent
op jaarbasis. De overige inkomsten daalden wel van 18,5
miljoen naar 12,5 miljoen euro.
Unifiedpost sprak wel van een moeilijke vergelijkingsbasis, wijzend op eenmalige
deals in het vierde kwartaal van 2023 en het beëindigen van professionele
servicecontracten met een lage marge.
Het brutomargepercentage steeg met 1,7 procentpunt op jaarbasis naar 59,7 procent, gedreven door kostenefficiëntie en inkomsten uit cliëntengelden.
Voor 2025 rekent het management op een stijging met
ongeveer 25 procent van de abonnementsinkomsten, met een geleidelijke
verbetering gedurende het jaar.
De vrije kasstroom zou positief moeten zijn tegen het einde
van het jaar.
© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.