Yum Brands boekt hogere omzet

Yum Brands heeft in het afgelopen kwartaal een hogere omzet, maar lagere winst geboekt. Dit bleek woensdag voorbeurs uit de kwartaalcijfers van de eigenaar van onder meer Pizza Hut, KFC en Taco Bell.
“Dit kwartaal hebben we een groei van de kernwinst van 8 procent behaald, wat de veerkracht van ons bedrijfsmodel aantoon”, zei CEO David Gibbs in een toelichting op de cijfers. “Onze twee groeimotoren – Taco Bell US en KFC International – liepen voorop”, aldus de bestuurder.
Yum boekte het afgelopen kwartaal een omzet van 1,8 miljard dollar, in vergelijking met 1,6 miljard dollar in dezelfde periode een jaar eerder.
Bij KFC steeg de omzet met 5 procent en bij Taco Bell met 11 procent. Pizza Hut zag de omzet juist met 3 procent dalen.
Onder de streep resteerde een nettowinst van 253 miljoen dollar, ofwel 0,90 dollar per aandeel, tegenover 314 miljoen dollar, ofwel 1,10 dollar per aandeel, een jaar eerder.
Op aangepaste basis boekte het concern een 13 procent hogere winst van 1,30 dollar per aandeel.
Het kwartaaldividend bedraagt 0,71 dollar per aandeel, tegenover 0,67 dollar per aandeel een jaar eerder.
Het aandeel Yum Brands noteerde woensdag in de elektronische handel voorbeurs 1,1 procent lager.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.