Voormalig Unifiedpost groeit door in digitale segment

(ABM FN) Banqup Group, tot een paar dagen geleden bekend als Unifiedpost, is in het eerste kwartaal van 2025 verder gegroeid in het digitale segment, maar de totale omzet nam wel af. Dit maakte het bedrijf uit La Hulpe donderdagavond bekend.
CEO Nicolas de Beco sprak van een solide start van het jaar. “In het eerste kwartaal hebben we goede vooruitgang geboekt met de autonome groei van de inkomsten uit abonnementen”, aldus de topman.
In het digitale segment steeg de omzet in het eerste kwartaal met 7,7 procent, van 10,7 naar 11,5 miljoen euro op jaarbasis. Daarbij stegen de inkomsten uit abonnementen met 15,4 procent en was autonoom sprake van een groei van bijna 26 procent.
De traditionele communicatiediensten leverden daarentegen een 16,5 procent lagere omzet op in het eerste kwartaal, van 8,7 miljoen euro.
De totale omzet daalde zo met 4,2 procent op jaarbasis in het eerste kwartaal, tot 20,3 miljoen euro.
“We zijn doorgegaan met het afstoten van niet-kernactiviteiten en het verbeteren van de operationele efficiëntie. Daarnaast blijft de ontwikkeling van onze betaaloplossingen een belangrijk aandachtspunt”, aldus De Beco.
Eerder deze week werd al bekend dat Unifiedpost haar naam verandert in Banqup Group om zo haar positie als pure-play SaaS-aanbieder te versterken. De beslissing over de naamsverandering stond op het menu tijdens de buitengewone aandeelhoudersvergadering, die net als de algemene jaarvergadering afgelopen maandag werd gehouden.
Onlangs benoemde Banqup ook Chrystèle Dumont tot chief revenue officer, om zo de inkomstenstrategie van het bedrijf te leiden en klantenwerving te stimuleren door middel van partnerschappen.
Voor heel 2025 rekent Banqup nog steeds op een autonome groei van 25 procent van de abonnementsinkomsten, terwijl de vrije kasstroom aan het einde van het jaar positief moet zijn.