Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
NAS100
US500
HONG KONG
EUR/USD
Bekijk koersen

Media: Pernod Ricard start met reorganisatie

Media: Pernod Ricard start met reorganisatie
19 jun 2025 om 09:32

 Pernod Ricard gaat de activiteiten stroomlijnen en al zijn merken in slechts twee divisie onderbrengen. Dit meldde persbureau Reuters woensdag op basis van interne documenten van de Franse destillateur. 

De omzet van Pernod staat al een tijd onder druk in belangrijke markten als China en de VS, waar consumenten minder geld besteden aan drank als gevolg van de hoge inflatie en zorgen over de economie. 

Tegenover Reuters vertelde Pernod dat het interne verbeteringen doorvoert om flexibeler te worden en om de organisatie te versimpelen. 

Al eerder kondigde het bedrijf aan banen te schrappen in China en een plan om 1 miljard euro aan kosten te besparen tegen 2029. 

Door administratieve taken te bundelen, hoopt Pernod die kosten te kunnen besparen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel banenverlies tot gevolg hebben, aldus bronnen van Reuters.

Uiteindelijk worden de merken van het bedrijf ondergebracht in twee divisies: Gold en Crystal. Onder de Gold-divisie zouden champagnes en merken als Martell cognac en Jameson whiskey vallen en onder Crystal merken als Havana Club rum, Absolut wodka en enkele Franse aperitieven. 

In de laatste drie maanden van 2025 moeten de veranderingen worden doorgevoerd, aldus Reuters. 

Altijd op de hoogte van de laatste Ontwikkelingen op de beurs!

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en mis niks!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.