Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

3 groeiaandelen voor de komende 50 jaar

3 groeiaandelen voor de komende 50 jaar
30 nov 2020 om 07:30

Dit zijn drie aandelen om te kopen en vast te houden voor de komende 50 jaar volgens Parkev Tatevosian van TheMotleyFool waarbij groei centraal staat. Deze aandelen hebben het potentieel om beleggers te belonen die ze voor de lange termijn aanhouden.


De aandelenmarkt beloont beleggers die aandelen kopen en aanhouden voor de lange termijn, waardoor samengestelde rente in hun voordeel kan werken. Als u 50 jaar geleden $ 1.000 in de S&P 500 had geïnvesteerd, zou u vandaag $ 39.000 hebben, of met andere woorden 39 keer het bedrag dat u aanvankelijk had geïnvesteerd. Een van de uitdagingen bij het behalen van zulke ongelooflijke opbrengsten is natuurlijk de verleiding weerstaan ​​om te verkopen. Voor degenen onder u die geïnteresseerd zijn in het behalen van de enorme winsten die gepaard gaan met langetermijnbeleggen (en ik weet dat u oprecht geïnteresseerd bent – anders had u niet op dit artikel geklikt), hier zijn drie groeiaandelen die u kunt kopen en houden voor de komende 50 jaar.

Amazon: het typische groeiaandeel (NASDAQ: AMZN)

Amazon heeft een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van 27,6% in het afgelopen decennium. Bovendien zal de e-commercegigant aan het einde van het fiscale jaar 2020 waarschijnlijk een groeipercentage melden boven het 10-jarige gemiddelde. De pandemie heeft de verschuiving van fysiek winkelen naar online versneld, en het is onwaarschijnlijk dat die trend zal keren, zelfs niet nadat de pandemie is weggeëbd. Het leger van meer dan 150 miljoen loyale klanten (bekend als Prime-leden) zal de voortdurende groei in het retailsegment helpen voeden. Externe bedrijven, bedrijven die producten verkopen op de site van Amazon en die aan Amazon een percentage betalen voor het voorrecht, willen graag toegang tot deze shoppers. Hoe meer Prime-leden Amazon verwerft, hoe meer bedrijven het zal aantrekken om producten op zijn site te vermelden, wat meer waarde zal opleveren voor Prime-leden. Met andere woorden, het klassieke netwerkeffect speelt een rol. Amazon’s zeer winstgevende Web Services-segment, dat cloud computing-services levert aan bedrijven en instellingen, blijft groeien met bijna 30%. Volgens Grand View Research zal de cloud computing-industrie tussen 2020 en 2027 naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 14,9%. Amazon is de marktleider op dat gebied en zal profiteren van een leidende positie.

Starbucks opent meer locaties (NASDAQ:SBUX)

Starbucks voltooide een succesvol decennium waarin de omzet groeide met een CAGR van 8,2%, ondanks de tweecijferige daling in 2020 als gevolg van de pandemie van het coronavirus. Toch blijven de vooruitzichten op lange termijn uitstekend. De uitbraak heeft de internationale koffieketen tijdelijk beperkt, maar het is van plan om vanaf 2022 weer nieuwe winkels te openen in een tempo van 6,5%. Belangrijk is dat op korte termijn de focus van de uitbreiding internationaal zal liggen. Deels omdat internationale winkels winstgevender zijn voor het bedrijf. Bovendien breidt het bedrijf zijn loyale klantenbestand uit, dat in het meest recente kwartaal met 3 miljoen is toegenomen. Het heeft nu meer dan 19 miljoen actieve Rewards-leden die de neiging hebben om vaker te winkelen en meer uit te geven aan elk bezoek in vergelijking met niet-leden. Bovendien zal een recente tweak in het programma, waardoor leden beloningen kunnen verdienen zonder kaarten vooraf te laden, mensen helpen toevoegen die aarzelen om kaarten vooraf te laden.

De streamingdiensten van Disney verhogen de inkomsten (NYSE: DIS)

Disney groeide het afgelopen decennium met een CAGR van 5,6%. Dat is inclusief een uitdagend fiscaal 2020, waarin de inkomsten daalden vanwege door het coronavirus geleide stopzettingen van sommige van zijn activiteiten.Stoomdiensten zullen de groeimotor van zijn toekomst zijn. Het bedrijf heeft 120 miljoen abonnees voor zijn drie services, en dit lijkt slechts een klein deel van de totale adresseerbare markt in de streamingruimte. De primaire dienst, Disney +, die pas afgelopen november werd gelanceerd, heeft al 74 miljoen abonnees bereikt. Het vroege succes bracht het bedrijf ertoe om in het fiscale jaar 2021 een andere internationale streamingdienst onder het merk Star na te streven.Terwijl de pandemie wegebt, zouden de Disney-parken weer blij moeten worden met gezinnen. En wat belangrijk is voor investeerders, is dat Disney in staat is geweest om de prijzen in zijn parken de afgelopen vijf jaar met het dubbele van de inflatie te verhogen. Het zou zelfs in staat kunnen zijn om de prijzen op korte termijn iets hoger te verhogen vanwege de opgekropte vraag naar aanleiding van aanwezigheidsbeperkingen.Het vermogen van het bedrijf om gezinsentertainment te bieden, of het nu aan de kassa is waar het de afgelopen 25 jaar een toonaangevende omzet van $ 39,7 miljard heeft gegenereerd, of zijn parken of zijn streamingdiensten, maken het tot een waardevol groeiaandeel dat langetermijninvesteerders kunnen toevoegen aan hun portfolio.

Wat dit betekent voor langetermijnbeleggers

Op verschillende momenten in de afgelopen 50 jaar waren er grote beurscrashes die sommige mensen ertoe zouden kunnen verleiden om te verkopen uit angst om nog meer te verliezen. Aan de andere kant van het spectrum zijn sommigen misschien in de verleiding gekomen om uit te betalen na grote winsten. Toegegeven, er kunnen geldige redenen zijn om uw bezit te verkopen, waarbij u niet probeert de markt te timen, maar zoals het voorbeeld in de inleiding laat zien, zijn er krachtige winsten die zich kunnen opstapelen als u voor de lange termijn aandelen koopt en aanhoudt.

 

Altijd op de hoogte van de laatste Ontwikkelingen op de beurs!

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en mis niks!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.