Toegang tot al onze analyses en koopstips? Word abonnee
AEX
AMX
BEL20
NAS100
US30
Bekijk realtime koersen

Postcard marketing: wat is het en hoe werkt het?

Postcard marketing: wat is het en hoe werkt het?
26 nov 2018 om 10:53

Eén van de meest gebruikte en effectieve vormen van schriftelijke communicatie betreft het versturen van ansichtkaarten. Vrijwel iedereen vindt het leuk om een ansichtkaart te ontvangen. Of het nu van een mooie vakantiebestemming is, of voor een andere bijzondere gebeurtenis. Ansichtkaarten worden verstuurd om relaties te onderhouden.

Ansichtkaarten worden niet alleen in de privé sfeer toegepast, maar ook als zakelijk communicatiemiddel. Dit noemen we postcard marketing; een persoonlijke, betaalbare en zeer effectieve vorm van marketing.

Gemak
Het starten van een postcard marketing campagne is zeer eenvoudig. Bedenk vooraf wat je wil bereiken met de ansichtkaart. Wil je aandacht voor een speciaal moment, voor een bedankje, of als nieuwjaarswens? Het versturen van een ansichtkaart een ideale manier om je waardering te uiten aan zowel bestaande als nieuwe relaties.

Tegenwoordig is het ontwikkelen van een ansichtkaart zeer betaalbaar omdat je op de websites van moderne aanbieders zoals Drukland zelf gemakkelijk en snel een ontwerp kunt maken. De tussenkomst van een marketing bureau is dus niet meer nodig. Daarmee kun je de kosten per kaart erg laag houden. Een bijkomend voordeel is dat je de bestelling normaliter binnen enkele werkdagen al in huis hebt, een last minute actie is dus prima op te starten.

Tips
Allereerst is het aan te raden om in de ontwikkeling van de ansichtkaart duidelijk je eigen contactgegevens kenbaar te maken. Op deze manier kan de ontvanger eenvoudig opvolging geven aan de kaart. Probeer de boodschap vervolgens kort en bondig te houden en schrijf het met de hand, zo maak je je ansichtkaart persoonlijk en lijkt het niet op reclame.

Als de ansichtkaart klaar is hebben we nog een belangrijke tip bij het versturen van een ansichtkaart. Laat de envelop achterwege. Waarom? De ontvanger hoeft de envelop niet te openen en dit verbetert de conversie enorm. Bij het versturen van een ansichtkaart zonder envelope geldt dat 94% van de ontvangers de boodschap daadwerkelijk leest.

Afsluitend kun je de kansen op succes vergroten door het versturen van de ansichtkaart te timen. Bij ontvangst van de ansichtkaart op een dinsdag, woensdag of donderdag wordt de post in Nederland namelijk het beste gelezen.

Samenvattend
Wil je een persoonlijke boodschap brengen aan je relaties? En wil je met geringe inspanning en tegen lage kosten een zo hoog mogelijk percentage lezers bereiken? Ga dan vandaag nog aan de slag met postcard marketing en laat je Ansichtkaarten drukken.

Altijd op de hoogte van de laatste Ontwikkelingen op de beurs!

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en mis niks!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.